zondag 2 maart 2014

DIY Brandy Melville Graphic T-shirts

Ik ben verslaafd aan Brandy Melville, ik hou echt van die winkel. Maar jammer genoeg zit die winkel in Amsterdam en kan ik er niet zomaar in 1, 2, 3 naar toe want dat is nog wel een stukje rijden. Ik weet dat meer mensen de Brandy Melville een hele leuke winkel vinden dus heb ik hier een DIY voor jullie!



I love you to the moon and back t-shirt

Wat heb je nodig:

  • Wit shirt (mijn shirt komt van de Zeeman)
  • Schaar
  • Watervaste pen (ik gebruik één van de HEMA, dikte 0.5mm)
  • A4'tje met de tekst I love you to the moon and back in Courier New Bold in lettergrootte 48 
  • Printer
  • Grijs potlood
Stap 1: Ga op Word en schrijf de tekst: I love you to the moon and back met Courier New in Bold met lettergrootte 48, print dat uit. De tekst staat dan niet precies op 1 lijn maar dat maakt niet zo veel uit.
Stap 2: Pak dan je shirt en knip de mouwen en de hals eraf, mijn shirt was nog iets te lang dus ik heb ook wat van de onderkant eraf geknipt. Ik heb er een tanktop van gemaakt waaronder je een bandeau moet dragen.
Stap 3: Mijn shirt was heel erg doorschijnend dus ik legde het papiertje met de tekst erop onder het shirt.
Stap 4: Dan begin je met het overtrekken van de tekst met potlood. Het laatste woord moet je gewoon proberen er zo netjes mogelijk achter te krijgen.
Stap 5: Ga dan met de watervaste pen de tekst over trekken, mijn techniek was kleine stippeltjes de hele tijd achterelkaar aan te zetten.

Dit is die van mij geworden:


                                   


NYC Heart t-shirt

Wat heb je nodig:
  • Zwart shirt
  • Schaar
  • Witte acrylverf
  • Dun kwastje
  • Stopkrijtje/bordkrijtje
  • Haarlak
Stap 1: Als je dat wilt, kun je de mouwen en de hals ban het shirt afknippen, maar dat heb ik niet gedaan 
Stap 2: Probeer daarna zo netjes mogelijk met een stoepkrijtje of een bordkrijtje een hart te tekenen met NYC erin, kijk op de foto hierboven hoe het hartje er ongeveer uit moet zien.
Stap 3: Trek het dan heel netjes over met witte acrylverf.
Stap 4: Als alles goed gedroogd is, spuit er dan haarlak overheen and then the shirt is ready to wear.

Hier is die van mij:














Als jullie zulke DIY's leuk vinden, laat het me dan even weten dan doe ik er meer. En als je zelf graag wilt weten hoe je iets kunt maken bijv. een ander shirt of iets op schoenen, laat het me dan ook even weten! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten