dinsdag 20 januari 2015

Een weeffout in onze sterren - John Green



Ik hou ervan om te lezen en daarom wil ik graag wat 'reviews' over boeken op deze blog posten. Het eerste boek dat ik ga reviewen is 'Een weeffout in onze sterren' van John Green. Ik denk dat de meeste mensen dit boek wel hebben gelezen.



Verhaallijn:

Het verhaal gaat over Hazel Grace, ze is zestien jaar en heeft long kanker. Haar moeder en haar dokter zeggen dat ze depressief is en sturen haar naar een praatgroep, wat volgens haar echt heel erg saai is. Op een dag wil ze niet naar de praatgroep, maar als je er dan is, is er een hele leuke jongen: Augustus Waters. Hazel leest graag en haar favoriete boek is 'Een vorstelijke beproeving'. Augustus leest het boek ook, maar het einde is echt verschrikkelijk. Het eindigt midden in een zin! Hazel en Augustus hebben nog heel veel vragen voor de schrijver, maar de schrijver woont in Amsterdam. Hazel wil graag voordat ze dood gaat, antwoord op haar vragen. Augustus geeft zijn Wens op om naar Amsterdam te gaan samen met Hazel. Er bloeit een liefde op tussen Augustus en Hazel. Ze hebben het super leuk in Amsterdam, maar dan vertelt Augustus wat aan Hazel wat echt niet leuk is. (Ik ga niks spoilen.)


Ik vind dit echt een heel mooi boek. Dit boek is echt geweldig. Ik moest wel een paar keer een traantje weg pinken, maar ik heb ook gelachen. Vooral omdat Augustus te schattig is. Samen zijn Hazel en Augustus echt perfect. Iemand had het einde al gespoilt voor mij, dus het was niet echt een verassing wat er gebeurd. Dat was erg jammer. Verder geeft dit boek het echte leven weer. Een meisje van zestien, die al zo jong allemaal tegenslagen krijgt. Heftig.

Het boek is ook verfilmd! Er is een heel groot deel ook in Amsterdam gefilmd. Echt super leuk om dat te zien. Ik vind boeken persoonlijk veel leuker, omdat je je eigen fantasie kunt gebruiken. Maar deze film was, vond ik, nog heftiger dan het boek. Ik denk omdat je de personen echt ziet bewegen en huilen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten